وبلاگ

طلای گمشده در خانه را چگونه پیدا کنیم؟

حتما برای شما اتفاق افتاده که طلای خود را گم کرده باشد و سپس برای یافتن آن زمان زیادی صرف کرده باشید. استرس گم کردن طلا از طرفی و سردرگمی برای یافتن آن، از طرف دیگر گاهی موجب می‌شود پیدا کردن طلا امری دشوار به نظر برسد. اما شما با دانستن چند راهکار ساده می‌توانید از بابت زمانی که برای پیدا کردن صرف می‌شود صرفه‌جویی کنید. گوشواره و انگشتر به سبب سایز و اندازه اشان بیشتر در مرض گم شدن قرار دارن و مکان‌های ساده‌ایی برای گشتن وجود دارد اما ممکن است استرس و شرایط باعث نادیده گرفتن آن‌ها شود. با توجه به اینکه پیدا کردن طلای گمشده هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی بسیار مهم است، مخصوصا اگر قطعه‌ایی از جواهرات موردعلاقه باشد؛  تیم ما راهکارهایی را به شما ارائه خواهد داد که پاسخ سوال پرتکرار طلای گمشده در خانه را چگونه پیدا کنیم؟ است.

پیدا کردن طلا

ضرورت حفظ آرامش

همانطور که پیش‌تر گفته شد حفظ آرامش از مهم‌ترین اصولی است که قبل از شروع عملیات جست و جو طلای گمشده باید رعایت کرد و پس از آن در نظر گرفتن موارد زیر:

  1. در ابتدا سعی کنید آرام باشید و شروع به فکر کردن کنید. تمام زمان‌هایی که به یاد دارید، طلا با شما بوده را به خاطر بیاورید. در این لحظه بسیار مهم است که دقیق به یاد بیاورید چه زمانی طلا را گم کردید و آخرین بار کی آن را دیدید و کجا بوده.
  2. سعی کنید مکان‌هایی را که قبل از گم شدن طلا در آنجا بوده‌اید را به خاطر بیاورید. مهم است که شما با جزئیات درباره آن‌ها فکر کنید تا بتوانید جست و جو را ابتدا از آن مکان‌ها آغاز کنید. روز و زمان‌های حضورتان در آن مکان‌ها را بارها مرور کنید تا اطمینان حاصل کنید هیچ نکته مهمی از قلم افتاده نشده است.
  3. برای پاسخ به سوال مطرح شده طلای گمشده در خانه را چگونه پیدا کنیم؟؛ اگر جست وجوی شما در مکان‌هایی که در آن بوده‌اید به نتیجه نرسید آن‌ها را رها کرده و به سراغ دیگر مکان‌ها بروید. حال مکان‌هایی را در نظر بگیرید که احتمال می‌دهید طلای شما آن جا قرار دارد. در صدر این لیست مکان‌هایی را در نظر بگیرید که بیشترین رفت و آمد را در آن جا دارید، به عنوان مثال اتاق خواب از مکان‌هایی است که شما ممکن است بیشترین رفت و آمد را داشته باشید و وسایلتان را آن جا قرار دهید.
  4. افرادی که با آن‌ها معاشرت داشتید را به خاطر بیاورید. اعضا خانواده بهترین کسانی هستند که می‌توانند به شما در یافتن طلای گمشده کمک کنند. از آن‌ها بخواهید همچنین مکان‌ها و زمان‌هایی که آن قطعه را دیده‌اند را به خاطر بیاورند.
  5. اگر طلا را بیرون از خانه گم کرده‌اید از چک کردن دوربین‌های مداربسته غافل نشوید. اگر در نزدیکی آن مکان کافه، مغازه، سوپرمارکت یا فروشگاهی قرار دارد از آن‌ها بخواهید زمان‌هایی که شما در آن مکان حضور داشتید را بازبینی کنند.
  6. از کودکان سوال بپرسید. کودکان از ارزش طلا مطلع نیستند و ممکن است آن را همانند وسایل بازی ببینند و پس از اتمام بازی آن را در مکان خاصی رها کرده باشند. ضمن اینکه گشتن وسایل بازی کودکان مخصوصا اگر مناسب برای پنهان شدن وسایل باشند می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

طلای گمشده در خانه را چگونه پیدا کنیم؟ در خانه مکان‌هایی وجود دارد که به راحتی قابل حدس زدن نیستند بنابراین بهتر است این مکان‌ها را هم بگردید. برای مثال درون یخچال، بالای کابینت‌ها و شومینه، زیر مبل‌ها و فرش و گوشه‌های دیوار. 

 

ارامش خودتونو حفظ کنید

چه مکان‌هایی را در خانه باید جست و جو کنم؟

اگر اطمینان دارید که قطعه طلای خود را در خانه گم کرده‌ایید مکان‌های مهمی وجود دارند که باید آن‌ها را به خوبی جست‌وجو کنید. لیستی از این مکان‌ها را برای شما تهیه کره‌اییم.

1 سطل زباله: بهتر است تمامی محتویات سطل زباله‌های خانه را بازبینی کنید و اگر امکان دارد زباله‌ها را قبل از جست وجو بیرون نگذارید. 

2 لباس‌ها: لباس‌ها و حتی کیف‌هایی که مورد استفاده بوده‌اند را به خوبی بگردید. سرآستین‌ها جیب‌ها و حتی آستر داخلی لباس، کیف یا کت را فراموش نکنید. 

3: زیر مبل‌ها: اگر شما هم در حین جست وجو مدام از خود میپرسید طلای گمشده در را خانه را چگونه پیدا کنم؟ بهتر است سری به مبل‌ها بزنید. زیر تشک‌های مبل و کوسن و به طور کلی زیر مبل نیز از مکان‌هایی هستند که ممکن از قطعه طلای شما در آن جا پنهان شده باشد. 

4 دستشویی و حمام: بهتر است به داخل وان و محیط حمام و دستشویی نیز نگاهی بیاندازید و در این بین از گشتن خشک‌کن ماشین لباسشویی غافل نشوید. 

5 راه پله‌ها: میان راه پله، پشت در و بالکن نیز از مکان‌های احتمالی که قطعه طلای گمشده در آن وجود دارند، هستند. 

6 وسایل حیوان خانگی: اگر شما دارای حیوان خانگی هستید بهتر است داخل ظروف غذا و محل خواب آن‌ها بگردید.

ترفندی ساده برای پیدا کردن طلای گمشده در خانه با استفاده از جارو برقی

استفاده از جارو برقی یکی از متداول و ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید از آن برای پیدا کردن طلای گمشده خود استفاده کنید. ابتدا اطمینان حاصل کنید پاکت جاروبرقی خالی باشد تا اگر به طور اشتباه طلا به داخل جارو برقی کشیده شد برای پیدا کردن آن دچار زحمت نشوید. سپس کافی است قسمت جارو را از لوله جاروبرقی جدا کنید و آن را با یک جوراب شیشه‌ایی زنانه بپوشانید و با یک کش آن را به لوله فیکس کنید تا سر نخورد، از مکش جارو برقی اطمینان حاصل کنید. حالا مشغول گشتن روی فرش با استفاده از جاروبرقی شوید، اگر قطعه طلا روی موکت یا زمین باشد به جوراب زنانه می‌چسبد و به راحتی آن را می‌یابید. این ترفند ساده به شما در حل پاسخ طلای گمشده را در خانه چگونه پیدا کنیم؟ کمک زیادی خواهد کرد.

جارو برقی روشی برای یافتن طلا

 

دقت، حفظ آرامش و استفاده از ترفندها کلید یافتن طلای گمشده

حفظ آرامش در یافتن قطعه طلا و به طور کلی اشیاء گمشده با ارزش بسیار اهمیت دارد، اگر شما حین جست وجو آرامش خود را حفظ نکنید قطعا ذهنی آشفته و طبقه‌بندی نشده خواهید داشت که تنها بیش از پیش شما را دچار سردرگمی می‌کنند. بهتر است نکات گفته شده و همچنین نکات دیگری که به ذهنتان می‌رسد را به صورت لیست یادداشت کنید و یکی پس از دیگری به سراغشان بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *